Diensten

Onze diensten

Thuisadministratie opzetten 


Hoe werkt het:
Hierbij ondersteunt Avanti Budgetcoaching u bij het opzetten van een archiveringssysteem voor het ordenen van belangrijke papieren om zo weer een goed overzicht te krijgen én behouden van de huishoudfinanciën.

Zo blijven er geen rekeningen meer liggen en voorkomt u (nieuwe) betalingsachterstanden. 
Dit kan digitaal maar ook middels een vouwtas, orders en/of (multi)mappen. 

Ook komt er een vluchtmap om te gebruiken bij noodsituaties. Wellicht zijn er rekeningen die u niet begrijpt die wij met elkaar doornemen om duidelijkheid te creëren. Er wordt gecontroleerd of er schulden / betalingsachterstanden zijn ontstaan.

Tarief op aanvraag.

Vaste lasten check


Hoe werkt het:
Met de vaste lasten check gaan wij samen kijken waar het mogelijk is om te besparen. 
  
U levert alle documenten aan van de maandelijkse en jaarlijkse uitgaven samen met de inkomsten waar een duidelijk overzicht van wordt gemaakt. 

Hiermee krijgt u beter inzicht en gaan wij onderzoeken waar het mogelijk is om (nog meer) te besparen op bijvoorbeeld abonnementen, de huishoudelijke uitgaven, de mogelijkheden voor toeslagen, het kwijtschelden van belasting en eventueel schulden (sneller) af te lossen.

Tarief op aanvraag.

Weekbudget opstellen


Hoe werkt het:
Bij het opstellen van een weekbudget wordt er voor u een maandoverzicht gemaakt aan de hand van de door u aangeleverde documenten van alle inkomsten en uitgaven. 
Hiermee krijgt u een mooi overzicht en bespreken wij samen uw weekbudget voor de huishoudelijke uitgaven en de mogelijke reserveringsuitgaven. 

Tevens wordt u geleerd hoe om te gaan met een kasboek en zelf het overzicht te behouden. 

Tarief op aanvraag.

Budgetcoach traject


Hoe werkt het:
Voor (uitgebreid) begeleiding biedt Avanti Budgetcoaching het budgetcoach traject aan. 
Het traject bestaat uit verschillende onderdelen passend bij de behoefte van de cliënt. 

Elk traject begint met een intake gesprek waarin wij de huidige situatie en toekomstwensen bespreken waarmee een budgetplan wordt opgesteld.

Een budgetcoaching traject kan o.a. bestaan uit:
-Het opzetten van een overzichtelijke thuisadministratie
-U ontvangt een duidelijk maand en jaaroverzicht van uw inkomsten en uitgaven. 
-Ondersteuning bij het doen van betalingen. (bijvoorbeeld automatische incasso)
-Indien gewenst stellen wij een weekbudget op.
-Kijken wij waar besparing mogelijk is en onderzoeken wij inkomensverruimende maatregelen zoals toeslagen en kwijtschelding belasting.
-Nazorg gesprek(ken)

Tarief op aanvraag.

Budgetbeheer


Hoe werkt het:
Bij budgetbeheer beheert een budgetbeheeder uw financiën.  Hiermee draagt u tijdelijk niet meer de zorg voor uw financiën maar blijft u wel meebeslissen over uw inkomsten en uitgaven. 

Na het intakegesprek wordt er aan de hand van uw financiële gegevens een budgetplan opgesteld. In dit plan staan alle inkomsten en uitgaven en wat er onderaan de streep overblijft of juist te kort komt. 

Er word een extra rekening geopend voor de inkomsten waar de vaste lasten van worden betaald door de budgetbeheerder. Eventueel ook voor het aflossen van bestaande schulden. Van deze rekening zal er wekelijks of maandelijks leefgeld naar uw rekening worden overgemaakt.

Tarief op aanvraag.

Service abonnement


Hoe werkt het:
Het service abonnement is speciaal voor mensen die moeite hebben met het bijhouden van de administratie of het begrijpen van alle lastige brieven die ze krijgen. 

Maandelijks of elke 2 weken komt de budgetcoach bij u langs om de administratie en post samen door te nemen.

Tarief op aanvraag.

Vergoeding


Vergoeding vanuit je werkgever
De werkgever kan bereid zijn om een budgetcoach (gedeeltelijk) te vergoeden om daarmee de kosten van de loonadministratie te onderdrukken zoals door loonbeslag en ziekteverzuim. Het maakt daarmee de werknemer productiever en kan het vallen onder opleidingskosten voor de werkgever. 

Vergoeding via het PBG / WMO (persoonsgebonden budget)
Indien u een (bijstands)uitkering ontvangt komt u mogelijk in aanmerking voor bijzondere bijstand / PGB (Persoonsgebonden Budget) voor een (gedeeltelijke) vergoeding. Vraag naar de mogelijkheden bij uw gemeente of kijk op www.pgb.nl. 

Dekking vanuit je ziektekostenverzekering
Er zijn nog enkele ziektekostenverzekeringen die budgetcoaching vergoeden middels een extra dekking. Vraag hiernaar bij uw ziektekostenverzekeraar.

Betaling door het UWV
Afhankelijk van de gemaakte afspraken met het UWV kan het UWV u een budget toe kennen waarmee het coaching traject geheel of gedeeltelijk betaald kan worden. Voor meer informatie neemt u contact op met het UWV.

Indien u geen recht heeft op een vergoeding
Ook dan zijn er mogelijkheden! Omdat er ook wordt gekeken naar de besparing mogelijkheden zijn de kosten meestal binnen enkele maanden al terugverdiend. Indien gewenst kan er een betalingsregeling worden afgesproken. 

Waarom budgetcoaching


Steeds meer mensen komen in de schulden terecht. Niet alleen in de categorie lagere inkomens maar ook de hogere. Het wordt steeds moeilijker om te kiezen voor uitgaven die moeten en uitgaven die mogen. In het rood staan op de rekening welke ook als schuld geldt gebeurd regelmatig. Het hebben van een schuld is op zich geen probleem zolang de inkomsten en uitgaven in balans zijn. Zodra dit uit balans raakt kunnen schulden ernstige en zelfs problematische vormen aannemen. 

De budgetcoach is er dan ook om te helpen met bestaande schulden en te voorkomen van budgettaire problemen. De verantwoordelijkheid blijft bij de cliënt, de budgetcoach leert u financiële zelfredzaamheid en bewust te worden van het inkomen, de uitgaven en het behouden van overzicht. 

Wij zijn werkzaam in Aalsmeer, Amsterdam, Beinsdorp, Haarlem, Hillegom, Hoofddorp, Lijnden, Lisse, Lissebroek, Nieuw-Vennep en Zwaanshoek.  (Haarlemmermeer)
EEN-OP-EENGESPREK INPLANNEN
Share by: